مطالعات،تحقیقات وامکان سنجی تخصصی بازارهای صادراتی

یکی از راهکارهای موثر فروش قبل از ورود به حوزه صادرات و ارسال کالا به بازار های بین المللی مطالعه و تحقیق بازار بصورت دقیق و تخصصی است. داده های اینترنتی غالبا نمی توانند دلیل ورود به بازار هدف باشند بلکه باید در زمان کافی بازار هدف مورد مطالعه و تحقیقات میدانی قرار گیرد تا مسیر ورود به بازار هدف صادراتی روشن تر شود. مطالعات و امکان سنجی بازار باعث می شود که شما یک نقشه راه مطمئن در دست داشته باشید و از اتلاف وقت و هزینه های هنگفت جلوگیری کنید و همچنین پس از انجام این مطالعات و تحقیقات، کشور (بازار) هدف صادراتی شما دقیقا مشخص خواهد شد.

متخصصین گروه راه تجارت قرن 21 با همکاری شرکت های بین المللی مسقر در بازار هدف صادراتی مراحل زیر را بصورت دقیق و تخصصی انجام می دهند:

  • ارائه اطلاعات بازار هدف شامل داده های پایه و اساسی(بیسیک)
  • معرفی مشتریان شما در کشورهای هدف(تقسیم بندی شهرهای بازار هدف)
  • اندازه‌ی بازار هدف(تولید،واردات و صادرات)
  • تحلیل برندهای تولید داخل بازار هدف صادراتی
  • مقدار از سهم ایران در بازار هدف صادراتی
  • قیمت ‌گذاری و حاشیه سودهای مد نظر (یکی از مهمترین بخش های مطالعات جمع آوری قیمت های عمده و تک فروشی بازار هدف)
  • تحلیل عوارض گمرکی و هزینه های حمل و نقل تا بازار هدف
  • تحلیل قیمت های موجود بازار(وارداتی و تولید داخل کشورهای نامبرده)
  • تحلیل رقبا خارجی در بازار هدف صادراتی
  • محدودیت‌های قانونی کشورهای هدف صادراتی(شامل اخذ مجوزهای واردات به خاک بازار هدف و گواهینامه های بین المللی لازم جهت اعتباربخشی به صادرات محصولات و خدمات)
  • تحلیل حمل و نقل اقتصادی و ایمن
  • تنوع بسته بندی موجود در بازارهای هدف(بسته بندی جهت صادرات)
  • تحقیقات بر روی برند محصولات یا خدمات شما در کشور های هدف(آوا شناسی برند)جهت متناسب بودن با فرهنگ بازار هدف
  • فرهنگ مصرف بازار هدف که یکی از بخش های مهم تحقیقات محسوب می شود

تحلیل بازارهای صادراتی

برای ورود به بازار کشورهای مختلف شما می بایست اطلاعات کاملی در خصوص محصولات یا خدمات مشابه خود را قبل از ورود به آن بازار صادراتی جمع آوری کنید.در واقع یکی از مراحل اصلی و مهم قبل از ورود به عرصه صادرات آشنایی دقیق با کشور هدف است.

تولید کنندگان و صادرکنندگان در ابتدا نیاز دارند تا از آمار دقیق تراز تجاری و حجم صادرات ، واردات و تولید، سیاستهای اقتصادی و سیاسی، قوانین و مقررات مرتبط با واردات ، سرمایه گذاری،امورحقوقی،تعرفه های گمرکی،سیستم مالیاتی ، ثبت برند و شرکت، فرهنگ مصرف مردم و آداب و رسوم تجار و غیره اطلاعات کافی داشته باشند. همچنین تحلیل فرصتهای و مزیتهای تجاری، رقبای بالقوه بازار، منابع اطلاعاتی موجود از هر بازار نیز بسیار مهم است.

ما در بخش تحلیل بازارهای صادراتی سعی کرده ایم تا این مجموعه اطلاعات را بصورت تخصصی در خصوص مطالعات بازار روسیه،تحقیقات و مطالعات بازار قزاقستان و دیگر کشورهای سی آی اس را به شرکت هاارائه نماییم.

مزیت های انجام تحقیقات و مطالعات تخصصی بازار هدف خارجی

  • صرفه جویی در اتلاف وقت و هزینه های اضافی
  • تصمیم گیری دقیق با زمانبندی
  • آسیب شناسی محصول صادراتی و آماده سازی قبل از ورود به بازار هدف صادراتی
  • مطلع شدن از پتانسیل های دیگر بازار هدف صادراتی
  • ارتقاع بسته بندی صادراتی
  • رعایت استانداردهای لازم قبل از ورود به عرصه صادرات