یکی از راهکارهای موثر فروش قبل از ورود به حوزه صادرات و ارسال کالا به بازار های بین المللی مطالعه و تحقیق بازار بصورت دقیق و تخصصی است. داده های اینترنتی غالبا نمی توانند دلیل ورود به بازار هدف باشند بلکه باید در زمان کافی بازار هدف مورد مطالعه و تحقیقات میدانی قرار گیرد تا مسیر ورود به بازار هدف صادراتی روشن تر شود. مطالعات و امکان سنجی بازار باعث می شود که شما یک نقشه راه مطمئن در دست داشته باشید و از اتلاف وقت و هزینه های هنگفت جلوگیری کنید و همچنین پس از انجام این مطالعات و تحقیقات، کشور (بازار) هدف صادراتی شما دقیقا مشخص خواهد شد.
متخصصین گروه راه تجارت قرن 21 با همکاری شرکت های بین المللی مسقر در بازار هدف صادراتی مراحل زیر را بصورت دقیق و تخصصی انجام می دهند:
برای ورود به بازار کشورهای مختلف شما می بایست اطلاعات کاملی در خصوص محصولات یا خدمات مشابه خود را قبل از ورود به آن بازار صادراتی جمع آوری کنید.در واقع یکی از مراحل اصلی و مهم قبل از ورود به عرصه صادرات آشنایی دقیق با کشور هدف است.
تولید کنندگان و صادرکنندگان در ابتدا نیاز دارند تا از آمار دقیق تراز تجاری و حجم صادرات ، واردات و تولید، سیاستهای اقتصادی و سیاسی، قوانین و مقررات مرتبط با واردات ، سرمایه گذاری،امورحقوقی،تعرفه های گمرکی،سیستم مالیاتی ، ثبت برند و شرکت، فرهنگ مصرف مردم و آداب و رسوم تجار و غیره اطلاعات کافی داشته باشند. همچنین تحلیل فرصتهای و مزیتهای تجاری، رقبای بالقوه بازار، منابع اطلاعاتی موجود از هر بازار نیز بسیار مهم است.
ما در بخش تحلیل بازارهای صادراتی سعی کرده ایم تا این مجموعه اطلاعات را بصورت تخصصی در خصوص مطالعات بازار روسیه،تحقیقات و مطالعات بازار قزاقستان و دیگر کشورهای سی آی اس را به شرکت هاارائه نماییم.