آموزش صادرات
صادرات محصولات و خدمات ایرانی به بازارهای جهانی یکی از مسائل مهم در اقتصاد ایران است. صادرات محصولات ایرانی یکی از حلقه های اصلی تولید پایدار و اشتغال زایی محسوب می شود، که در توسعه اقتصاد کشور نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. مزیتهای صادرات در اقتصاد شامل اثر مثبت روی تراز پرداختها، کاهش بیکاری، کاهش تکانههای اقتصادی، افزایش استاندارد زندگی و تقویت پیوندهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین کشورها است.
صادرات نیاز به گذارندن دورهای تخصصی دارد و آموزش موارد مهمی همچون:
- آشنایی با فرهنگ و سلایق کشورهای بازار بین المللی و صادراتی
- اهمیت زبان های خارجی بخصوص زبان انگلیسی درمطالعات و تحقیقات اولیه بازارهای هدف صادراتی
- اهمیت زبان های خارجی در بازاریابی هدفمند
- نحوه حضور موفق در نمایشگاههای بین المللی معتبر و نشست های تجاری با بازرگانان خارجی
- بررسی و اهمیت نمایشگاههای معتبر بین المللی کشورهای هدف صادراتی
- نحوه بازاریابی صادراتی
- آشنایی با آداب و رسوم تجار کشورهای بازار هدف صادراتی
- آشنایی با استانداردهای بین المللی در کشورهای هدف صادراتی
- نحوه مطالعات و تحقیقات اولیه بازار هدف جهت توجیح ورود به بازار
- آشنایی جغرافیای اقتصادی و تجارت کشورهای بازار هدف صادراتی
- تولید محتوای تخصصی به زبان های خارجی جهت بازاریابی و معرفی محصولات صادراتی
- نحوه حمل و نقل اقتصادی و ایمن
- آشنایی با مسائل مهم گمرکی هنگام صادرات کالا
- قیمت گذاری محصولات و خدمات صادراتی
- مسائل حقوقی مرتبط به تجارت با کشور هدف( قرارداد ها و مدارک صادراتی) ثبت شرکت، برند در بازار هدف و افتتاح حساب
- اخذ کارت بازرگانی و نحوه صحیح استفاده از کارت بازرگانی
- آشنایی با روشهای برگشت ارز حاصل از صادرات و رفع تعهد ارزی
در نتیجه صادرات حاصل پیگیری و آموزش های هدفمند است و در نظر داشتن این موضوع که اشراف به زبان های خارجی بخصوص زبان انگلیسی نقش بسیار مهمی در ارتباط گیری با تجار خارجی و صادرات دارد.
تجربیات غنی گروه راه تجارت قرن 21 در حوزه صادرات کالای ایرانی به کشورهای محتلف می تواند مسیر مطمئنی برای آموزش و صادرات محصولات شما باشد.