بسته بندی صادراتی

بسته بندی در دنیا قدمت هشت هزار ساله دارد، آمارى از بسته بندى در دست است كه به صورت ظروف ساخته شده از حصير و همچنين ظروف گلى و لعابى ضخیم در بين النهرين و مصر كاربرد داشته است. بسته بندى، چهره كالاست چون مشترى از طريق بسته بندى محصول را شناسايى مى كند. بسته بندى پيام توليدكننده را به خريدار مى رساند و بين آنها ارتباط برقرار واطلاع رسانى مى كند.بسته بندی صادراتی علاوه بر جذابیت باید کاربردی هم باشد، جنبه كاربردى بسته بندى، ناظر بر ويژگى هايى مثل حفاظت از محصول، سهولت استفاده از محصول و سهولت جابه جايى محصول است. جذابيت بسته بندى بر زيبايى شكل و رنگ و نوشتار آن دلالت مى كند.

نکات مهم در یک بسته بندی صادراتی جذاب و کاربردی:

1-اصالت بسته بندی با طراحی به روز باعث می شود طرح منحصر به فرد آن از لحاظ نام، مارك تجارى و ويژگى هاى طرح موجب تمايز محصول شركت از رقبا مى شود و در حافظه بلندمدت مشتريان جاى گرفته مى گيرد. از اين رو در طراحى اوليه بايد دقت لازم را كرد تا بعدها نياز به تغيير نباشد و خدشه اى بر ارتباط بصرى خريداران با محصول وارد نشود.

2-استحکام،حفاظت و دسترسى،بدلیل  طولانی بودن مسیرهای بین المللی و جابه جایی در گمرک ،بسته بندی محکم با حمل نقل آسانتر، همیشه نام شرکت و خدمات شما را در ذهن مشتریان شما زنده نگه می دارد.و کالای شما بدون صدمه به مقصد می رسد.

3-اقتصادی بودن بسته بندی،هزينه بسته بندى بايد طوری باشد که قيمت تمام شده محصول در حدى مناسب نگه دارد تا مشتريان از خريد محصول منصرف نشوند.

4-استفاده از زبان های خارجی روی بسته بندی،شما باید حداقل توضیحات را به چهار زبان روی بسته بندی های محصولات خود چاپ کنید.

5-نشان استانداردهای داخلی و بین المللی بر روی بسته بندی،نشاهای استاندارد که کیفیت محصول شما را معرفی میکند بر روی بسته بندی های خود به صورت واضح چاپ کنید که این امر در دیدگاه مشتریان شما جایگاه بالایی دارد. اگر محصول شما نیاز به آنالیز اولیه دارد حتما در یک جدول مختصر روی بسته بندی چاپ کنید.

6-قراردادن کاتالوگ محصولات در بسته بندی ،کاتالوگ محصولات و یا اگر نیاز بود نحوه استفاده را در بسته بندی محصولات قرار دهید،چون کارتن بسته بندی را مشتری شما در محل کار خود نگهداری نمیکند اما کاتولوگ و نحوه استفاده محصول را بیشتر مردم نگهداری میکنند.

7-چاپ راههای تماس روی بسته بندی،تلفن تماس،ایمیل،آدرس وب سایت،آدرس شرکت را بصورت واضح بر روی بسته بندی ها و کاتالوگ محصولات خود چاپ کنید تا در صورت نیاز از شما اثری باقی بماند.

8-نظر مشتریان خود را در مورد کفیت بسته بندی جویا شوید و پیشنهادات آنها را در صورت عملی بودن در بسته بندی ها اعمال کنید.سلیقه های بسته بندی در کشورهای مختلف با هم فرق میکنند و متخصصان شما در این زمینه باید کوشا باشند.

برای مشاوره در زمینه بسته بندی صادراتی متناسب با بازارهای هدف صادراتی با ما دراتباط باشید.